[Kwantyfikatory] Monotoniczność a negacja

Jakub Szymanik jakub.szymanik w gmail.com
Nie, 1 Wrz 2019, 09:44:20 UTC

Bardzo ważna obserwacja! Aby pozostać w zgodzie z literaturą
powiedzielibyśmy, że nie tyle kwantyfikator zmienia monotoniczność tylko
negacja zmienia kwantyfikator, tzn. kwantyfikatory "niektóry" oraz
"niektórzy nie" wyrażają różne znaczenie i w związku z tym faktycznie mają
różne własności monotoniczności.

--
Institute of Logic, Language and Computation
Department of Linguistics