[Kwantyfikatory] "Rozbite" kwantyfiatory

Jakub Szymanik jakub.szymanik w gmail.com
Pią, 6 Wrz 2019, 10:26:22 UTC

Ad. 1. Faktycznie ustaliliśmy, w poprzedniej dyskusji na liście, że takie
kwantyfikatory postaci "n z x" to kwantyfikatory właśnie proporcjonalne. I
naturalnie jest chyba właśnie w takim przypadku zaznaczyć zakres jako z "40
zdających oblano 10 osób".

Ad. 2. Argument, który Pani przedstawia za tym, że "nie zbyt często" nie
jest prostą negacją "zbyt często" jest przekonujący, lecz różnica wydaje mi
sie wynikać z pragmatyki a nie semantyki. Dlatego skłaniałbym się jednak do
uznania, że kwantyfikatorem jest "zbyt często" w tym zdaniu.

--
Institute of Logic, Language and Computation
Department of Linguistics