[Kwantyfikatory] "Często"

Ida Miczke i.miczke w student.uw.edu.pl
Czw, 12 Wrz 2019, 15:11:24 UTC

Dzień dobry,

będę wdzięczna za pomoc z następującym zdaniem:

"Ci, którzy dobrze to robią, mają dużo uczniów, często już się
zarejestrowali"

Uznałabym "często" za kwantyfikator (bo opisuje relacje pomiędzy zbiorem
ludzi, którzy robią coś dobrze i mają dużo uczniów oraz zbiorem ludzi,
którzy się zarejestrowali), nie wiem jednak, co powinno być jego zakresem i
czy traktować go jako kwantyfikator typu A, czy D. Wydaje mi się, że w tym
wypadku "często" znaczy coś w rodzaju "w większości", nie ma natomiast tego
znaczenia, które przypisujemy słowu "często", gdy jest kwantyfikatorem typu
A o zakresie w postaci czasownika. Nie wiem jednak, czy nie jest to różnica
czysto pragmatyczna i w związku z tym nieistotna.

Pozdrawiam,
IM