[Kwantyfikatory] Cyfry

Agata Drozd agata.m.drozd w gmail.com
Wto, 24 Wrz 2019, 11:30:36 UTC

Dzień dobry,

chciałam zapytać o wyrażenia typu: „liczba składająca się z 3 cyfr”.
Teoretycznie można uznać, że jest to kwantyfikator (np. część wspólna
zbioru wszystkich cyfr i cyfr składających się na tę liczbę wynosi 3). Z
drugiej strony – zbiór cyfr ma dokładnie 10 niepowtarzających się
elementów, a trzycyfrową liczbą może być na przykład 222. Dla takiej liczby
część wspólna zbiorów miałaby tylko jeden element – cyfrę 2. Czy wobec tego
nie jest to kwantyfikator, bo nie możemy jednoznacznie przewidzieć na jego
podstawie, ile elementów będzie miała część wspólna zbiorów?

Przy okazji chciałam zapytać, czy „*n* stron znormalizowanego maszynopisu”
(jednostka miary długości tekstu) traktujemy tak samo jak „*n *cm wzrostu”,
czyli nie oznaczamy tego wyrażenia jako kwantyfikujące.

Z pozdrowieniami
Agata Drozd